Agata Wawrzyniak, Modelowanie i symulacja wieloagentowa w badaniach zachowań konsumentów; Barbara Wąsikowska, Neuronauka konsumencka. Badania zachowań konsumentów z zastosowaniem elektroencefalografii

Agata Wawrzyniak, Modelowanie i symulacja wieloagentowa w badaniach zachowań konsumentów

 
Celem monografii jest zapoznanie Czytelnika z podstawami metodologicznymi analizy zachowań konsumenckich z wykorzystaniem modelowania i symulacji wieloagentowej, a także przedstawienie wyników badań symulacyjnych przeprowadzonych przez Autorkę. W pięciu rozdziałach omówione zostały m.in.: uwarunkowania zachowań konsumentów na współczesnym rynku oraz kluczowe czynniki wpływające na te zachowania, metody modelowania zachowań konsumentów oraz przesłanki zastosowania modelowania i symulacji wieloagentowej w ich badaniu. Przedstawiono także konsumpcję i proces zakupowy w świetle behawioralnej teorii podejmowania decyzji oraz ekonomii behawioralnej.
 

www.ksiegarnia.difin.pl

 

 


Barbara Wąsikowska, Neuronauka konsumencka. Badania zachowań konsumentów z zastosowaniem elektroencefalografii
 

Neuronauka konsumencka zajmuje się teorią podejmowania decyzji przez człowieka, wynikającą z nieuświadomionych i na ogół niewyjaśnionych mechanizmów zachodzących w jego mózgu. W monografii przedstawiono, w zrozumiały sposób, neurobiologiczne metody, techniki i narzędzia (m.in. EEG, GSR, eye tracking), wykorzystywane w ekonomii behawioralnej, w obszarze neuronauki konsumenckiej. Autorka przekazuje wiedzę teoretyczną i praktyczną oraz opisuje własne doświadczenia i spostrzeżenia na temat prowadzenia badań zachowań konsumentów z użyciem tych metod. Zaletą publikacji jest duża liczba zdjęć i grafik będących opracowaniami własnymi Autorki. Książka skierowana jest do wszystkich, którzy interesują się badaniami zachowań konsumentów: studentów, doktorantów, naukowców, menedżerów i praktyków marketingu.
 

www.ksiegarnia.difin.pl